Skånsom træningsdvd

Skånsom træningsdvd
Skånsom træningsdvd

S-formstrænings øvelser er lette og skånsomme

 

Når patienter kommer til senetensbehandling giver jeg gerne skånsomme øvelser med hjem som  vil  fremme behandlingsforløbet. 

Øvelser der let kan udføres i dagligdagens gøremål og på arbejde, hjemmet og udendørs aktiviteter.

 Kredsløbet vil blive forbedret i øvelserne og det giver øget velvære i kroppen

 

Trænings dvd kan købes på  www.s-formstraening.dk

 

Det grundlæggende ved øvelserne er...

  • Start ved fødderne.
  • Tænk ydre fodbue og grib med tærerne.
  • Let bøjede knæ
  • Bækkenbundstøtte
  • Mave støtte
  • Fremdrift i brystben
  • Åbne op i brystmusklerne
  • Løft op i hoved - lav plads til nakken
  • Vejrtrækning

 

Min egen krop - min lærermester

Efter mange års virke som springgymnast og rytter har de mange styrt fra hest og på gulv givet mig stor belasting på min krop. De hårde gymnastik gulve og de mange flik flak, saltoer, kraftspring har givet mig mange forkerte vrid i kroppen.

På trods af de store skader og mange smerter fra hofte og ned i benet og utallige hold i ryggen og efterfølgende et hovedstyrt fra unghesten sidste år - hvor jeg kun kunne være oppe i lidt tid af gangen. Her har den skånsomme s-form træning været til stor gavn ... 

Ved at jeg står på ydre fod bue og griber med tæerne - forsvinder min summen fra hoften ned i benet.

Ved at jeg bære i mavemusklerne og trækker min overkrop let fremad laver jeg plads i ryggen og jeg har undgår hold i ryggen.

Ved at jeg i dagligdagen har fremdrift i brystbenet gør det at musklerne bære rigtigt og jeg aflaster min nakke på en helt særlig måde så jeg føler lethed nakken.

Hver gang jeg løfter noget tænker jeg at jeg skal knibe sammen i min bækkenbund og hermed træner jeg min bækkenbund i dagligdagen samtidig med at jeg skåner mit bækken og ryg fordi ryggen er forberedt på at jeg løfter.

Da jeg landede ned på nakken fra ung hestens bukkespring lærte jeg, at jo mere jeg i dagligdagen lagde mig ned og hermed tog jeg trykket fra min krop - gav det mere og mere ro til nakken og jeg kunne efterhånden være længere og længere tid oppe.

 Jeg lærte, at når jeg havde fremdrift i brystbenet, løftet hagen, blev der mere plads i min nakke og nakke musklerne kunne igen slappe af og jeg kunne igen bevæge mig med velvære i mit daglige liv.

De små S-formstræning øvelser giver velvære og glæde i kroppen.

Min krop har været min lærer mester.